November 10, 2009

Introdution / Introducao


Lets start the party!!!!


Well... I couldn't say much since the description only allows 500 characters. So I am going to add some few comments.


As I said, the idea of this blog started of the need to translate my mom's recipes into English so friends could try some different cooking here in USA. Then I though: if my friends and family in Brazil also want to eat something different in there? So I decided to include American recipes translated to Portuguese. And again, a few days ago having a great time with my friends I had another idea: why not translate the recipes to other languages???? Since 2 of my great friends speak other languages: Mercia Gives speaks fluent Spanish and Giovana is Brazilian/Italian! I hope I can get their help often so I can have the same recipe in 4 different languages but I can't promise! It is all up to them! But I promise that you will find some great food in English and Portuguese.


Enjoy!


Vamos la!

Antes de mais nada, peco desculpas pelos acentos em Portugues pois meu computador eh configurado para a lingua inglesa. Mas vamos la!

Bom... Eu nao pude dizer muito ja que a descricao somente me permite 50 caracteres. Entao eu vou incluir alguns comentarios.

Como eu disse anteriormente, a ideia desse blog comecou com a necessidade de traduzir as receitas da minha mae (uma grande cozinheira de sobremesas, diga-se de passagem)
para o Ingles para que alguns amigos pudessem experimentar comidas diferentes nos EUA. Entao eu pensei: mas se minha familia e amigos no Brasil tambem quiserem
comer algo diferente la tambem? Entao eu decidi incluir receitas Americanas traduzidas para o Portugues. E de novo, alguns dias atras num otimo encontro com
minhas amigas eu tive outra ideia: pq nao traduzir as receitas para outras linguas??? Ja que 2 das minhas grandes amigas aqui sao fluentes em outras linguas:
Mercia Givens eh fluente em Espanhol e Giovana Barbarulo eh italo-brasileira! Eu espero que eu tenha a ajuda de ambas sempre para que eu tenha as receitas
traduzidas em 4 linguas diferentes mas nao posso prometer! So depende delas! Mas eu prometo que eu irei encontrar otimas receitas para postar pelo menos em Portugues
e Ingles.

Divirtam-se!

0 comments:

International Recipes Translated   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP